søndag den 1. april 2018

Anmeldelse af Dødens Galleri

Bagsiden fortæller:
”I mine enogtredive år ved politiet har jeg set rigeligt med vanvittige ting, men hvis jeg fik lov at vælge én ting, jeg kunne slette fra hukommelsen, så ville jeg vælge dét derinde.”
En kvindelig topmodel bliver fundet myrdet i sit hjem. Morderen har flået hende, skåret hænder og fødder af hende og oversmurt væggene i hendes soveværelse med blod. På hendes ryg har morderen snittet en besked. Snart viser det sig, at hun ikke er det eneste offer. Der er tale om en seriemorder, og han har mange overraskelser i ærmet.
Fuldstændig uventet tvinges Hunter og Garcia til at arbejde sammen med FBI i jagten på morderen, hvis jagt efter ofre overskrider statsgrænser; En psykopat, som elsker at myrde, fordi det er andet og mere end blot mord for ham – det er kunst.
Velkommen til dødens galleri.









Anmeldelse:
Hillemænd og banditter siger jeg bare. Chris Carter har gjort det igen. Han har simpelthen komponeret en symfoni af noget af de ondeste mord som han har kunne finde på. Vi har med en seriemorder at gøre som er totalt syg i roen og som i sit sind har bestemt sig for at lave et Dødens Galleri. Hvorfor? Fordi han kan.

Jeg læste denne her bog på engelsk på to dage. Så meget pageturner var den. Har mega glædet mig til endelig at komme i gang og i påsken var muligheden endelig der. Når man først er gået i gang så kan man ikke slippe Hunter og Garcia i jagten på en seriøst syg i roen serie-morder.

En seriemorder som vil gøre hvad som helst for at få hvad han vil have. Forskellen på ham her og andre seriemordere er dog at hans ofre ikke lider. Ja nu tænker du det kan ikke lade sig gøre, men jo det kan det faktisk. Hvis du har researched nok i medicin-bøger og på nettet så kan alt lade sig gøre.

Denne gang skal Hunter og Garcia dele deres mord-sag med FBI. De får lavet en fælles efterforskning og får en kvindelig agent ved navn Special Agent Erica Fisher og en mandlig ved navn Special Agent Larry Williams på holdet.

Lad mig sige det med det samme Special Agent Erica Fisher er slet ikke min kop the, hun er en ren og skær kælling, som også formår at provokere Garcia som der ikke er nogen der har provokeret ham før. Hun mener at hun er verdens bedste i at jagte denne her seriemorder og hun kan slet ikke forstå hvorfor FBI skal have følgeskab at Hunter og Garcia. Alt det på trods af at FBI ikke har haft noget gennembrud i sagen i 2 måneder.

Hendes mandlige partner har samme holdning i starten, men han begynder efterhånden af indse at det er godt at have Hunter og Garcia med på holdet for nu kommer der skred i efterforskningen. Nye øjne og et nyt gerningssted hjælper altid. Plus Hunter jo bare er den bedste profiler der findes og det ved FBI's direktør for The National Center for the Analysis of Violent Crime (NCAVC) Adrian Kennedy.

Det bliver starten på et samarbejde der er fyldt med bump. De rejser imellem diverse stater for at efterforske de mord som har de kendetegn som vores seriemorder efterlader blandt andet en inskription på latin. Special Agent Fisher ender med at holde en pressekonference som gør tingene meget meget værre end de burde være.

Imens alt dette her sker så er har Hunter fundet en sød professor ved navn Tracy Adams fra UCLA (University of California, Los Angeles) som ham flirter med. De deler begge to den søvnløshed som Hunter er berømt for at lide af. Plus hun virker faktisk som om hun er en han kan måske godt kunne ende sammen med.

Slutningen er den mest intense jeg måske til dato har læst i en Chris Carter bog og der er trods alt 8 bøger udover denne her. Jeg nåede at blive chokeret, ked af det, jublende glad og havde denne her wow-følelse. Plus bogen ender med en rigtig uartig cliff-hanger ,som gjorde jeg måtte over og lede i en af mine tidligere bøger for at se om det der nu stod kunne være helt rigtigt.

Jeg vil have den næste bog i hånden lige nu. Kan faktisk slet ikke vente. Chris Carter har ladet os hænge ved fingerspidserne og nu skal vi vente et helt år før vi får vished for hvad i alverden vores duo gør ved det problem som helt sikkert vil blive deres i næste bog.

Det eneste der godt kan trække lidt ned i denne her fantastisk anmeldelse er at vi igen igen får af vide at Hunter lider af søvnløshed og hvad den gør ved ham. Det kan godt være lidt træls at læse gang efter gang når man er en kæmpe fan af bøgerne. For vi ved det godt.

Bogen er skrevet af Chris Carter og udgivet af Forlaget Jentas. Den kan købes hos landets boghandlere til 299,95 kr. 5/5 stjerner. Eget eksemplar fra bogvæggen.

Ingen kommentarer: