onsdag den 6. december 2017

Bogmesse i Bella Centeret 11. november


Ja jeg ved det godt. Dette her indlæg kommer lidt sent i forhold til hvornår der var Bogmesse i Bella Centeret i november måned. Men jeg har haft en hel del at tænke på og derfor kommer mit indlæg først nu.

Har tænkt mange tanker om hvad jeg skulle skrive om min oplevelse. Men synes dette besøg var præget lidt af at løbe fra forlag til forlag for at købe de bøger som jeg gerne ville have. Prøvede efter bedste evne at komme rundt til alle stande, men har en følelse at jeg ikke rigtig kom i mål med lige netop det håb, men jeg havde en super god messe og glæder mig allerede til næste år.

Havde lovet søde Katja Berger som for nylig har udgivet "Sjælehenteren" at jeg ville være der når hun gik på Bella Scenen kl. 1030 for at snakke om sin bog med et banner og positive tilråb. Må sige at det blev lidt et kapløb med tiden, men nåede det fem minutter for sent og måtte sætte mig ude i siden ved første stolerække da der var fyldt en hel del op af tilhører.




Katja læste op af bogen og fortalte om sit arbejde med "Sjælehenteren" plus hvad hun ellers havde af planer af nye bøger. Nåede lige at sige hej til hende inden hun blev fejet væk af en Arnold Busck medarbejder da hun skulle hen på deres stand og signere bøger.

Herefter gik turen mod nogle af de forlag som jeg skulle købe bøger hos. Havde lagt en plan og været fornuftig at lave en liste over hvad jeg gerne ville have med hjem til Bornholm. Det fungerede faktisk rigtig godt. Sådan da. Jeg havde 5 bøger på listen og kom hjem med 8. Det kalder jeg næsten at holde min plan.

Det er nok derfor jeg føler lidt at jeg løb rundt på messen. Forlagene lå ikke lige i nærheden af hinanden og jeg fulgtes også med min skønne vennegruppe fra Ringsted samt min veninde Marie her fra øen.

Dem jeg plejer at hilse på hos forlagene var der ikke. Et af mine ynglings forlag Jentas var ikke med i år og det var jeg lidt ked af. Håber at møde dem igen til næste år. Hvis ikke de har opgivet at deltage fremover.





Linda og Irene i samtale med Thomas Uhrskov
Jeg kom forbi Plus.bog hvor Micki og Iben fra "Den Store Bagedyst" afholdte en mini bagedyst quiz hvor man kunne vinde karameller som præmie. Det var faktisk ret sjovt at Mickey og Iben var helt nede på jorden. Micky var i sprudlende humør samt han var et rent leksikon af bagedyst viden.




Jeg havde en ide om at købe Mickis nye bog, men af ukendte årsager så nåede jeg det ikke. Det kommer nok på et tidspunkt når der kommer plads på mine kogebogshylder (har kun tre og en stående aftale med ham den dejlige at bliver der købt en ny så skal der en til genbrug).

På et tidspunkt blinkede jeg lige med øjnene og vupti så var Bella Centeret oversvømmet med mennesker. De var alle vegne og det var næsten ikke til at komme til nogen steder. F.eks. kunne jeg slet ikke komme ind på Lindhardt & Ringhof stand. Der var totalt proppet, så jeg kiggede lidt på deres udstillinger ved starten af standen.

Fik dog krammet lidt med Harald fra Forlaget Tellerup da jeg kom forbi med min veninde Irene. Det var rart at hilse på ham igen. De havde mange spændende bøger, men jeg besluttede mig for at vente til jeg har læst dem der venter på mig på bogvæggen plus mine nyindkøbte bøger.

Nå ja var ved at glemme hvilke bøger jeg kom hjem med. De kommer her:

Kenneth Bøgh Andersen: Den Faldne Engel (pb)
Jennifer Bell: Den Bøjede Mønt: De Ualmindelige (første bog)
Tine Bruun: Englenes Korridor
Johannes Langkilde: Da Amerikanerne Gik Hver Til Sit
Linda Castillo: De ugudelige
Dennis Jürgensen: Hviskende Lig
Camilla Dingsøyr: Urban Strik - Strik fra Lôkal
Hjertevarm mad fra hele verden


For andet år i træk var der også Børnebogsforum til børn og barnlige sjæle. Jeg nåede lige ind og kigge inden vi tog hjem til Ringsted for at spise middag. Det var hyggeligt og der var masser af aktiviteter til børn.

I år var der lavet et Harry Potter område hvor man kunne blande eliksirer, lave sin egen tryllestav, se en trold og prøve sine magiske evner på en tryllebane. Jeg var vild med det og kunne være blevet der rigtig længe, men det var et hurtigt visit. Min indre Harry Potter nørd kunne næsten ikke få nok.



 




Der var også lavet en kunstinstallation som hed "Under Overfladen - Bibianas Hav som var et lege område til børn. Det så meget interessant ud set udefra.



Der var selvfølgelig også forlag med divers børnebøger og området er vokset i forhold til sidste år. Jeg synes det er en fantastisk ide at lave en Børnebogsforum til ungerne og det virkede som om de hyggede sig ualmindeligt meget.

Alt i alt så bød BogForum 2017 på en masse oplevelser og smil og grin. Når jeg er afsted med mine venner så kan intet gå galt og vi mega hygger. Jeg glæder mig allerede til næste år.

Medic out.

Ingen kommentarer: