mandag den 20. marts 2017

Anmeldelse af The Caller (Mordoffer)

Inderflappen fortæller:
After a tough week, Tanya Kaitlin is looking forward to a relaxing night in, but as she steps out of her shower, she hears her phone ring. The video call request comes from her best friend, Karen Ward. Tanya takes the call and the nightmare begins.

Karen is gagged and bound to a chair in her own living room. If Tanya disconnects from the call, if she looks away from the camera, he will come after her next, the deep, raspy, demonic voice at the other end of the line promises her.

As Hunter and Garcia investigate the threats, they are thrown into a rollercoaster of evil, chasing a predator who scouts the streets and social media networks for victims, taunting them with secret messages and feeding on their fear.

It's a race against time - whose phone will ring next?







Anmeldelse:
Efter to års ventetid er Chris Carter endelig tilbage med en ny Robert Hunter krimi/thriller. Og det har været ventetiden værd, det er helt sikkert. Endnu en gang har Carter gjort det og han er stadig fænomenal til at give en gåsehud og opfinde mord som skræmmer èn mere end man regner med. Man har ikke lyst til at lægge den fra sig når først man er begyndt.

Jeg skal lige huske at nævne at jeg har læst bogen på engelsk og derfor har den engelske forside på min anmeldelse. På danske hedder bogen "Mordoffer" og bogen er udgivet af Forlaget Jentas.

Må sige at både Carter, Hunter og Garcia er tilbage i storform. Bogen sætter faktisk ret godt spotlight på at vi næsten alle sammen bruger de sociale medier uden egentlig at tænke over hvad det er vi lægger op af billeder og hvilke statusopdateringer vi deler med resten af verden.

Nogen af os er så fornuftige at vi har gjort vores konto privat så det kun er dem vi vælger der kan følge os, mens andre er ligeglade. Det at man måske er ligeglad eller ikke tænker over det kan have effekt på ens liv når man kommer i søgelyset af en seriemorder som har en gennemtænkt morderisk plan.

Jeg må sige at jeg er stadig en kende overrasket over motivet plus morderen og den måde som han i denne her historie slår hans ofre ihjel. I rigtig lang tid sad jeg og gættede på den helt forkerte person og da det så ikke kunne være ham jamen så var jeg lost. Det er helt utroligt at Chris Carter kan stadig kan opfinde så makabre måde at dræbe et menneske på.

Tænk sig at blive ringet op med et videokonferencekald og se én man holder af være fanget og at chancen for at redde dennes liv ligger i dine hænder og to rigtig svar på to stillede spørgsmål. Se det er hvad ofrene og deres kære må ud i i denne her bog.

Vi har også en Mr. J. som er ægtemad til et af ofrene. Han bestemmer sig for at føre sin egen efterforskning ud i livet da hans kone bliver dræbt. Hvorfor vil jeg ikke fortælle for det ville ødelægge historien for dig. Men jeg har haft rigtig svært ved at acceptere Mr. J. af grunde som jeg har svært ved at forklare. Men han var ikke lige min kop te.

Udover det så er jeg stadig mega vild med Hunter og Garcia. De to som et team er helt fantastisk sammen. Når de får en sag som denne gør de alt hvad de kan for at opklare den, også selv om det betyder missed søvn eller en afkortet date.

Så hvis du vil have død, blod og vold så er det The Caller/Mordoffer du skal læse for her får du hele parameteret af følelser plus en spirrende romantisk kontakt der måske kan blive til noget.

Bogen er som sagt skrevet af Chris Carter og udgivet på Simon & Shuster. Den kan på dansk købes hos landets boghandlere til 299,95 kr. 5/5 stjerner. Eget eksemplar fra bogvæggen.

Ingen kommentarer: