søndag den 1. januar 2017

Godt Nytår

GODT NYTÅR til alle derude i blogland 😊

Jeg håber I alle kom godt ind i det nye år uden for mange tømmermænd.

Jeg sidder her på årets første dag i 2017 og tænker lidt over det foregående 2016. Det har personligt været et meget hårdt for mig. Sidste år den 10. januar døde min elskede mor og det har præget mig en hel det. Måske mere end jeg vil være ved. Men savnet er der stadig og sorgen er heldigvis blevet mindre da jeg ved at hun har det bedre der hvor hun er nu.

Måtte også aflive min elskede følgesven Gandalf da han i katteår var blevet en ældre herre som ikke kunne mere. Det var hårdt og jeg savner ham hver dag og nogen gange virker det som om han stadig er her sammen med mig.

Har også måtte kæmpe med det at være ledig og prøve at finde et job på en ø som faktisk er en sæsonø. Jeg har stadig ikke fortrudt et sekund at jeg er flyttet herover for jeg har så mange fantastiske oplevelser med ham den dejlige der har været min klippe, mine venner, mine strikkedamer, med Politihjemmeværnet og naturen.

Det har været skønne og dejlige oplevelser med mine venner som har været der for mig igennem det her svære år. De har givet mig smil på læben og fået mig til at grine. Vi har været fjollede sammen og har oplevet alt fra fødselsdag med udklædning til Ringsted Middelalderfestival til årets mest ventede begivenhed nemlig BogForum i Bella Centeret.

Min læselyst har været helt i bund og jeg har måtte give den ro så den kunne komme igen, hvilket den også er, men ikke så stærk som den har været. Det resulterede i at jeg måtte tage en anmelder-orlov fra de forlag som jeg var så heldig at samarbejde med først på året. Det hele truede med at vælte mig og jeg var begyndt at frygte bunkerne af anmeldereksemplarer. Alle har været super forstående og jeg vil anmelde de resterende bøger som forlagene har sendt mig løbende indtil bunkerne er væk.

Det betyder også at mange af de bøger jeg kommer til at anmelde er nogle som jeg selv har købt for en del år siden og som i den forbindelse måske ikke lige er til at få fat i. Det er der ikke noget at gøre ved. Jeg vil stadig gerne fortælle jer hvad jeg synes om dem uanset hvor gamle de er. På et eller andet tidspunkt så slutter min anmelder-orlov, men lige nu har jeg det super fint med at jeg ikke skal have dårlig samvittighed fordi jeg ikke kan nå at følge med som bøgerne dumper ind af postkassen.

Nå ja jeg startede med at strikke sidste år i februar. Det har været rigtig god sorgterapi på mange måder og jeg har knyttet nye venskaber med mine fantastiske strikkedamer som jeg mødes med en gang i mellem. Jeg er den person som hopper ud i de svære ting til at starte med og damerne har simpelthen så meget erfaring at jeg bare behøver spørge for at få hjælp. De er fantastisk selskab og vi griner og snakker om alt mellem himmel og jord samtidig med vi hygger med at strikke.

Det resulterede også i at jeg tog med på Strikkefestivalen på Bornholm i efteråret. Den bliver afholdt hvert andet år og det var en meget stor oplevelse. Måske til næste år vil jeg melde mig til nogle workshops for at lære nye teknikker.

For mig håber jeg at 2017 bliver et super godt år og at jeg kan finde mig et godt job med gode kollegaer. Jeg håber at opleve mange eventyr med ham den dejlige, min familie og venner. Plus at mig og ham den dejlige måske kan rejse et eller andet sted hen i udlandet og leget turister.

Tak fordi du læste med på bloggen i 2016, jeg håber at du vil blive med at komme tilbage for at se om jeg måske lige har lagt et lille indlæg op. Du kan stadig følge bloggen på Facebook ved at trykke på det meget store blå F på forsiden hvis du vil opdateres på nye indlæg.

Med ønske om et rigtig godt Nytår til dig og dine kære 😊

Med læselystne hilsner fra

Ingrid
aka Medic

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej
Faldt lige over en af dine tidligere indslag som handler om bagning. Blev så inspireret af dine bagestykker i hør at et sådant er bestilt :)
Nu er jeg nysgerrig på, hvorledes du behandlede stykket inden ibrugtagning.
På forhånd tak
Hilsen Pia

Medic sagde ...

Jeg har aldrig vasket mit bageklæde inden jeg har taget det i brug. Det synes jeg ikke var nødvendigt. Når jeg har brugt det tilstrækkelig mange gange så putter jeg det en tur i vaskemaskinen ved en 30 grader. Det tager det ikke skade af.