tirsdag den 5. juli 2016

Boghandler i sommerperioden


Lige før og midt i mit gaffeltruck kursus ringede chefen for Bog og Idé Nexø (Bergman Bog og Idé Bornholm) til mig for at spørge mig om jeg var interesseret i at komme og arbejde i butikken i juni og juli måned.

Jeg svarede hende at jeg lige skulle tage mig gaffeltruck certifikat og at jeg ville være klar til den 1. juni hvis det var okaye med hende. Det var det og efter afsluttet kursus startede jeg mit sommerjob på fuldtid i butikken.

Det er så skønt at være tilbage i boghandlen hvor jeg får brugt min uddannelse og ekspedere en masse turister fra alle mulige lande. Dem der er flest af er dog tyskere og polakker. Jeg får brugt mit skoletysk og håber at jeg kan forbedre det i efteråret så jeg bedre kan føre en samtale med kunderne.

Polakkerne er nogle mærkelig typer, der er rigtig mange af dem som ikke taler en bjælde engelsk og som forventer at vi i butikken taler polsk. Jeg undre mig over at deres undervisnings system skulle være så dårligt at de ikke lære engelsk i skolen så de kunne kommunikere med folk fra andre lande.

Men ellers så er det en nydelse at være tilbage. Vil nyde juli måned før jeg skal ud på ledighedsmarkedet igen i august og prøve at finde et fast job. Eller måske en ny uddannelsesvej hvis det er muligt, Nu må vi se. Indtil videre så gælder det resten juli i bøgernes verden.

Medic out.

Ingen kommentarer: