mandag den 23. juni 2014

Her arbejder jeg


Den 3. juni var det min første arbejdsdag i lidt over 2 år. Denne gang så var jeg på totalt ukendt område og var meget spændt på hvad der ventede mig. Jeg står i kassen på Lilliendal Plantecenter og laver kasseekspediton samt pakker blomster og planter ind. Sørger for der er orden bag kassen og mange andre ting.

Jeg har ingen forstand på blomster og planter. Overhovedet. Har sågar ingen havebøger på min ellers velsorterede bogvæg. Hvorfor? Well jeg har ikke rigtig været det store havemenneske udover at nyde andres fine haver når alt det hårde arbejde er gjort. Så denne her oplevelse er helt ny for mig.

Det er fedt at komme ud og få noget at lave. Jeg bruger min krop på så anderledes måder end jeg havde regnet med så jeg de sidste 3 uger har været total gennembanket  når jeg kom hjem plus jeg har været træt som et helt alderdomshjem. Derfor er der nu vitaminer hver morgen til morgenmaden for at få den ekstra energi som jeg bruger i løbet af dagen.

Det er et fire måneders barselsvikariat hvor jeg kan spare op til at få lavet mine tænder og eventuelt også til et længe ventet kørekort. Men nu må vi se hvad den første løn siger. Men jeg er super glad. Er kommet ud til nogle fantastiske hjælpsomme kollegaer og så er det ud til andre voksne mennesker end min kæreste. Det betyder en hel masse.





Min arbejdsplads er kæmpe stor. Der er både indenfor og udenfor. Her kan man finde alt til sin have. Lige fra krukker, til plantemuld, til udendørs planter, til sommerblomster, til stueplanter, til afskårne blomster som vores rigtige dygtige blomsterbindere meget gerne laver til en flot buket.

Måske begynder mit arbejde at smitte lidt af på mig for jeg synes det kunne være fedt at få lidt flere krukker i vores gård med fine og farverige blomster. Nå ja så kunne det måske også godt være jeg skulle se at få anskaffet mig en havebog om havens planter og blomster, bare så jeg kan blive bedre til mit arbejde.

Er der nogen derude i det store blogland der kan anbefale en god havebog eller to?? For jeg er virkelig på bar bund og vil så gerne blive bare en smule klogere på det her plantesjov. Det må gerne være om blomster og planter og også om krukker.

Kom frisk med et bud og eventuelt et link. Jeg sætter 5 poser frø på højkant efter eget valg. Det være sig blomster eller krydderurter. I bestemmer selv. Skriv hvad du synes er den bedste havbog og jeg trækker lod den 9. juli kl. 2000 og udnævner en vinder den 10. juli.

© http://inges-havetips.blogspot.dk/

Nå men nu får I lige lidt flere stemningsbilleder fra Plantecenteret:










Man kan ikke andet end blive glad når man kommer på arbejde. Her er farver i massevis og så får jeg frisk luft i tide og utide. Det er skønt.

Medic out.

2 kommentarer:

Katja (@eeyorenyk) sagde ...

For nogle år siden gav jeg min mor "Gyldendals store havebog" i en ældre udgave vi havde på udsalg. Selvom min mor alle dage har været havemenneske, blev hun utrolig glad for den og bruger den stadig med jævne mellemrum. Hun påstår der er alt hvad man overhovedet skal bruge af haveviden i den bog, og det er jo noget jeg godt kan lide. Så er det hele samlet ét sted. :)

Medic sagde ...

Det blev så søde Eey der vandt de 5 poser valgfri frø :-)