onsdag den 10. april 2013

Anmeldelse af Blodets Bånd - Vildveje

Som så mange andre teenagere dribler syttenårige Alice omkring og prøver at klare sig nogenlunde gennem highschool, mens hun halvhjertet fordriver tid med sin veninde, Jane, og med noget mere overbevisning tager sig af sin lillebror, Milo. Men hendes liv skifter fuldstændig kurs, da hun en aften møder den sjove og charmerende Jack. Alice forstår ikke helt, hvad det er ved Jack, som gør ham så tiltrækkende, og heller ikke hans besynderlige livsstil, men de bliver hurtigt venner. Og måske også lidt mere end det ? I hvert fald indtil hun møder Jacks bror, Peter.

Et enkelt blik fra Peter er nok til at indfange Alice fuldstændig, og hun kan slet ikke tænke klart, når han er i nærheden. Og det til trods for, at han tydeligvis ikke kan fordrage hende eller ønsker hende i nærheden.

Alice er klar over, at Jack og Peter og deres familie ikke er som alle andre. Men præcis hvad der er med dem, er hun ikke klar over. Heller ikke hvor stor en rolle hun kommer til at spille for familiens fremtid - fanget som hun er mellem to brødre, der hver især gør krav på hende ?

Da jeg startede med at læse denne her bog og helt indtil kapitel 13 der sad jeg faktisk og råbte "Halllooo Alice de er vampyrer, det må du da kunne regne ud". Men på trods af at det irriterede mig at hun var såå langsom i optrækket så nød jeg faktisk bogen.

Meget kort så handler den om Alice der møder Jack en aften hvor hende og hendes irriterende veninde Jane har været ude og feste. Jack redder dem fra at blive overfaldet og lige pludselig så tager Alices liv en uventet drejning. Hun møder en familie som ikke er helt normal og hvor Jacks bror reagerer meget stærkt på hende.

Well vi har jo læst denne her slags historier før, pige møder vampyr dreng og forelsker sig uden rigtig at vide hvad hun er ved at vikle sig ind i. Jeg er som et af de få mennesker i denne her verden, der ikke har set eller læst Twillight sagaen og heller ikke agter at gøre det, faktisk ret vild med Blodets Bånd - Vildveje. På en eller anden måde, selv om man bliver irriteret over at Alice slet ikke kan få sig til at tænke i den retning af vampyrer, så bliver man bare nødt til at fortsætte indtil bogen er slut for at se hvad der sker. Det er meget sjældent at jeg har det sådanne med bøger og specielt vampyr bøger. Men denne her bed sig fast og ville have at jeg blev færdig.

Den måde som Alice tænker over tingene er meget typisk for teenagere og på et tidspunkt var jeg ved at få nok, men så vendte jeg det om til at det er det hun gør for at få styr på sin kaotiske situation. Jack, Peter, Mae og Ezra (den ikke helt normale familie) er nogle fantastiske personer med hver deres karaktertræk der gør at man bare gerne vil vide mere om dem. Man får en masse af vide om Jack da han spenderer en masse tid sammen med Alice. Men jeg glæder mig til at få mere af vide om Peter, han er skræmmende, men også én der tiltaler mig fordi hans tørst efter Alices blod er næsten ude af kontrol og så har han denne her blodtørst og meget mørke side som man bare gerne vil udforske.

Det eneste jeg ikke er tilfreds med er at de ikke er som de gode gamle vampyrer som jeg er vokset op med. Når en vampyr kommer ud i solskin så brænder de op. Det gør vores venner ikke. Det er en lidt stor kamel at sluge for mig. Men det går nok, man bliver jo nødt til at forny sig en gang i mellem.

Uh jeg glemte helt Milo. Alices rigtig søde bror som man ikke kan andet end elske for hans personlighed og alt det han gør for at holde sammen på sin familie. Han er godt nok den mest huslige bror jeg har læst om i lang tid og man sidder næsten og ønsker sig at få en plads ved spisebordet når han har lavet mad. Ham glæder jeg mig også til at læse mere om da hans udvikling nok kommer til at være meget interessant.

Bogen er en af dem jeg fik i vores goodiebag fra bogbloggertræffetog er udgivet på Forlaget Carlsen

Forfatteren er Amanda Hocking og den kan købes hos landets boghandlere til 369,95 kr. 4/5 stjerner.